Skurcze łydek w ciąży – popularne dolegliwości wielu przyszłych mam

Ciąża to wyjątkowy okres dla każdej kobiety. Jednak oprócz radości i wielu pozytywnych emocji, przyszłej mamie towarzyszą mniej przyjemne przypadłości, takie jak skurcze łydek, które nasilają się zwłaszcza w trzecim trymestrze ciąży. Nie są one niebezpieczne dla rozwijającego się dziecka, ale są bolesne dla kobiet – potrafią obudzić z głębokiego snu, a nawet spowodować krótkotrwałe problemy z chodzeniem. Ich pojawienie się jest nagłe, ale już po kilku minutach ból niemal całkowicie ustępuje i pozostawia po sobie jedynie uczucie silnego napięcia mięśni.

 

Dlaczego skurcze łydek nasilają się w okresie ciąży?

Nogi w czasie ciąży są narażone na znacznie większy nacisk niż zazwyczaj przez co zaczynają pojawiać się dolegliwości, które wcześniej nie występowały wcale lub miały miejsce jedynie sporadycznie. Skurcze łydek w ciąży to często występująca dolegliwość, która wywołuje dyskomfort i ból. Najczęściej są one spowodowane przemęczeniem, nadwagą i zaburzeniami w gospodarce elektrolitowej. Zbyt długie przebywanie w jednej pozycji utrudnia prawidłowy przepływ krwi, co ma negatywny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mięśni i stawów. Zbyt duży przyrost wagi i zwiększający się ucisk na nerwy znajdujące się w okolicy miednicy i prowadzące do nóg może powodować zastoje krwi, które są przyczyną bólu i uczucia napięcia nóg. Niewłaściwa dieta uboga w magnez i wapń również nie pozostaje bez znaczenia. Związki te pozwalają dziecku prawidłowo się rozwijać, a mamie zapewniają dobre samopoczucie i doskonałą kondycję organizmu, który w tym wyjątkowym czasie potrzebuje znacznie większej ilości wszystkich witamin i składników odżywczych.

Skuteczne sposoby na skurcze łydek w ciążyskurcze łydek w ciąży

Częste skurcze łydek w ciąży mogą być bardzo uciążliwe dla przyszłej mamy. Jednak są sposoby, które mogą pomóc zwalczyć te dolegliwości. Duże znaczenie ma dieta stosowana zarówno przed ciążą, jak i w jej trakcie. Przede wszystkim powinna być bogata w witaminy, takie jak potas, wapń, magnez. Najlepiej jeśli substancje te pochodzą z produktów spożywczych, mimo tego, że przyswajają się w mniejszej ilości niż te z suplementów diety. W ciąży zwiększa się także zapotrzebowanie na wszelkiego typu napoje, które nawadniają organizm i regulują działanie wielu poszczególnych narządów, jak i całych układów. Wtedy najlepiej sięgnąć po wodę niskozmineralizowaną, która ma niewielką zawartość sodu. Sód bowiem może prowadzić do nadciśnienia i zaburzeń pracy serca.

 

Skutecznym sposobem na skurcze łydek są także masaże i ćwiczenia, które mają na celu rozluźnienie napiętych mięśni. Wystarczy kilka minut, aby znacznie ograniczyć częstotliwość występowania tych nielubianych dolegliwości. W ciąży warto także zwrócić większą uwagę na obuwie – powinno być stabilne i wygodne, aby jak najlepiej rozkładać ciężar całego ciała. Te kroki pozwolą zapomnieć o niekomfortowych przypadłościach i sprawią, że ciąża znów stanie się niezwykłym czasem pełnym uśmiechu i pozytywnych emocji.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: